|
نوشيدن شير از سكته قلبي و مغزي پيشگيري ميكند
تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي
دانشمندان دانشگاه بريستول در انگلستان ميگويند
رژيم غذايي سرشار از شير نه تنها خطر بيماريهاي
قلبي و مغزي را افزايش نميدهد بلكه نقش پيشگيرانه
هم دارد.
به گزارش پايگاه اينترنتي ،
medlineplus.comبررسي ۷۶۴مرد طي ۲۰ سال
مطالعه نشان داد نوشيدن روزانه نيم ليتر شير با
دادن انرژي فراوان به بدن باعث سلامت و نشاط
ميشود.
اين مطالعه نشان داد نوشيدن شير در ميزان كلسترول
و فشارخون بيماران هيچ نقشي ندارد. هرچه تمايل
مردان براي نوشيدن شير كمتر باشد تمايل آنها براي
مصرف الكل بيشتر است.
هرچه ميزان مصرف شير بيشتر باشد خطر بيماريها و
حملات قلبي كمتر است. اين عقيده كه مصرف لبنيات را
براي قلب و عروق مضر ميدانند جاي بحث و انتقاد
دارد. به نظر ميرسد شير در رژيم غذايي بايد
جايگاه ويژهاي داشته باشد.
نتايج اين مطالعه در نشريه ""journal
of epidemiology and community health
به چاپ رسيده است.
|