|
شير
مادر بهترين غذا براي سلامت قلب است
تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي
كودكاني كه فقط با شير مادر تغذيه شدهاند به
اندازه كساني كه بطور مرتب به ورزش ميپردازند و
در مصرف نمك احتياط ميكنند از سلامت قلب
برخوردارند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس، محققان حدود
۲۲۰۰كودك ۹تا ۱ ۵ساله را در دانمارك و
استوني براي شناسايي عوامل خطرساز ابتلا به بيماري
كرونر قلب بررسي كردند.
نتايج بدست آمده نشان داد تغذيه با شير مادر در
فشار خون سيستوليك كه يكي از دو شاخص مهم سلامت
قلب است بهترين تاثير را دارد.
كودكاني كه در شش ماه اول تولد فقط با شير مادر
تغذيه شدهاند فشار خون سيستوليك آنها بسيار
پايينتر از همسالانشان بود كه فقط شير خشك يا
گاهي شير مادر خوردهاند. هرچه مدت تغذيه با شير
مادر طولانيتر باشد اين تاثير بيشتر است.
تغذيه با شير مادر بر ميزان كلسترول يا مقاومت
انسولين كه يك پيش نشانگر ابتلا به ديابت است
تاثيري نداشت.
دبي لالور از گروه پزشكي اجتماعي دانشگاه بريستول
نتايج اين مطالعه را در نشريه تخصصي " "Archives
of Disease in Childhoodبه نگارش درآورده است.
|